Презентація результатів проєкту CRED4TEACH на міжнародній конференції
10 жовтня 2025 р. в межах ІІI Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна вища освіта: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах невизначеності» було проведено секційне засідання факультету інформатики, математики та економіки «Математичні, інформаційні та економіко-управлінські дослідження у контексті сучасного наукового виміру».
На засіданні виступила Альона ЧОРНА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і кібернетики, директор Центру освітніх дистанційних технологій Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, з доповіддю «МВОК як інструмент розвитку професійних і цифрових компетентностей».
Альона Віталіївна представила проміжні результати, отримані у процесі виконання викладачами кафедри проєкту Erasmus+ CBHE № 101082858 “MOOC-based micro-credentials for teacher professional development” (CRED4TEACH). Доповідачка зробила акцент на одному з планових результатів – розробці та реалізації мікрокваліфікацій з використанням масових відкритих онлайн курсів.
Протягом 2025 року викладачі кафедри розробили три МВОК для надання охочим мікрокваліфікації «Технологічно вдосконалене навчання в класі» («Technology-enhanced learning in the classroom»): Основи цифрових технологій; Інноваційні технології в освітній трансформації; Штучний інтелект в освіті. З червня 2025 р. розпочалася робота із залучення педагогічних працівників ЗЗСО, ЗП(ПТ)О та ЗФПО до навчання цієї мікрокваліфікації.
У доповіді було висвітлено такі основні питання:
- МВОК як інструмент професійного розвитку педагогів;
- Деякі аспекти створення МВОК;
- Структура та загальні особливості МВОК, що входять до мікрокваліфікації «Технологічно вдосконалене навчання в класі»;
- Стан реалізації мікрокваліфікації «Технологічно вдосконалене навчання в класі».
Альона Віталіївна наголосила, що отримання мікрокваліфікацій та навчання з використанням МВОК є сучасною, актуальною та перспективною формою професійного розвитку особистості, а також удосконалення якості вищої освіти.
Присутніх було запрошено отримати мікроквіліфікацію «Як створювати та впроваджувати масові відкриті онлайн курси (МВОКи) / Micro-Сredentials program: How to create and implement MOOCs» (https://mooc.karazin.ua/course/index.php?categoryid=2), у створенні якого взяли участь науковці Харківського національного університету імені В.І. Каразіна, Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка та Черкаського державного технологічного університету.